20 października w Akademii Muzycznej w Łodzi zakończył się I Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny  Wykonawstwo bez limitu. Pośród 21 pianistów, którzy wystąpili w finale, najwyżej oceniono Rinaldo Zhoka z Włoch. Entuzjastyczne opinie publiczności potwierdziły werdykt jury.  

 
 – Zwycięzca imponował wirtuozerią i ciekawymi, bardzo oryginalnymi interpretacjami – podkreślali melomani. Podczas koncertu laureatów zachwycił ich niezwykłym, romantycznym wykonaniem Sonaty C-dur Hob. XVI/50 Józefa Haydna, którą grał również w II etapie.  Rinaldo Zhok urodził się w Trieście w 1980 r. Ukończył z najwyższymi notami Konserwatorium im. G. Tartiniego w rodzinnym mieście oraz Akademię Muzyczną Świętej Cecylii w Rzymie. W latach 2006-2008 studiował w klasie duetu fortepianowego Yaary Tal i Andreasa Groethuysena w Hochschule für Musik und Theater w Monachium. W latach 2008-2010 kontynuował studia w klasie prof. Borisa Blocha na Uniwersytecie Folkwang w Essen. Zdobył nagrody w kilku konkursach w Niemczech i we Włoszech. Do Polski przyjechał po raz drugi w 2008 roku w Poznaniu otrzymał IV nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym Halina Czerny-Stefańska in memoriam. Nagrał dwie płyty CD dla Rainbow Classics z muzyką włoskich kompozytorów: Mario Zafreda i Antonia Bibalo. Koncertuje jako solista i kameralista we Włoszech, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Norwegii, Polsce, na Węgrzech, w Słowenii i w Austrii.

Laureat I nagrody konkursu otrzymał 11 tysięcy złotych. Kolejne laury zdobyli: II nagrodę ex aequo Adil Kazambayev z Kazachstanu i Marton Takats z Węgier, III nagrodę ex aequo  Anna Markova z Rosji i Fahrettin Eren Yahsi z Turcji, IV nagrodę Veronika Salikhova (Rosja). Wyróżnienia trafiły do Jurgisa Aleknavičiusa z Litwy i Tomasza Zająca jedynego Polaka wśród laureatów, studenta Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Wszyscy laureaci wystąpili dzisiaj podczas uroczystego koncertu w nowej Sali Koncertowej Akademii Muzycznej w Łodzi przy ul. Żubardzkiej 2a.

Nie przypuszczaliśmy, że przyjedzie na konkurs aż tylu zdolnych ludzi. Odzew ze strony pianistów był tak duży, że powstał u nas w Łodzi jeden z większych konkursów pianistycznych w Polsce podsumowywała po koncercie laureatów Anna Wesołowska-Firlej, profesor łódzkiej Akademii Muzycznej, która zasiadała w jury. Pomysł na konkurs bez limitu wieku sprawdził się doskonale! Przecież przychodząc na koncert, oceniamy zwykle talent artysty, to jego artyzm do nas przemawia, niezależnie od wieku. Wydaje mi się, że formuła konkursu bez kategorii wiekowych dała uczestnikom więcej interpretacyjnej swobody. Organizatorzy już myślą o kolejnej edycji imprezy i zapowiadają, że za trzy lata konkurs Wykonawstwo bez limitu będzie miał już trzy etapy. Skrócimy program I etapu przesłuchań do nokturnu i etiudy Chopina, zaoszczędzając czas dla większej liczby uczestników II etapu i ścisłej czołówki, która wystąpi w trzecim, finałowym etapie zapowiada dyrektor konkursu prof. Maria Korecka-Soszkowska.